Makelaardij Twan Poels

Erwin Kersten

Inschrijving gestart!

Let op! Inschrijven sluit vandaag om 17:00 uur

Inschrijven

Inschrijving gestart!

Let op! Inschrijven sluit vandaag om 17:00 uur

Inschrijven
Inschrijven

Project tijdlijn

 
In ontwikkeling
Toon meer
 
Verkoopvoorbereiding
Toon meer
 
Voorinschrijven
Toon meer
huidige status
Inschrijven
Toon meer
 
In verkoop
Toon meer
 
Verkocht
Toon meer
 
Start bouw
Toon meer
 
In ontwikkeling
 
Verkoopvoorbereiding
 
Voorinschrijven
huidige status
Inschrijven
 
In verkoop
 
Verkocht
 
Start bouw

Veelgestelde vragen

Interesse

Kan ik een bezichtiging plannen?

Het nieuwbouwproject is op dit moment nog in voorbereiding. De woningen zijn nog niet gebouwd, dus het is niet mogelijk om te bezichtigen.

Kan ik al een optie nemen op een woning?

Het is niet mogelijk om vooraf een optie te nemen op een woning. Zodra de definitieve verkoop start kun je je online inschrijven voor de woningen/bouwnummers van je voorkeur. Na de inschrijftermijn worden alle inschrijvingen beoordeeld en de woningen toegewezen.

Kan ik op een reservelijst/wachtlijst geplaatst worden?

Als je je hebt ingeschreven voor een woning in het project en de woning wordt helaas niet aan je toegewezen, dan ben je automatisch reservekandidaat voor dat bouwnummer. Je ontvangt hierover bericht nadat de woningen worden toegewezen.

Planning

Wanneer start de bouw?

Zodra 70% van de woningen is verkocht en de omgevingsvergunning onherroepelijk is geworden, krijgt de aannemer de opdracht om te gaan bouwen.

Wanneer is de oplevering?

De oplevering zal plaatsvinden binnen de contractueel vastgelegde bouwtijd. Tijdens de bouw ontvang je regelmatig een nieuwsbrief met daarin opgenomen een prognose van de oplevering. De prognose wordt nauwkeuriger naarmate de bouw vordert.

Woningaanbod

Kan ik meer informatie ontvangen?

De informatie die op de site getoond wordt is de informatie die op dit moment beschikbaar is. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de projectnieuwsbrief (via: Volg project) en we houden je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen rondom het project. Je ontvangt een e-mailnieuwsbrief zodra er nieuws bekend is.

Kan ik een brochure ontvangen?

Je kunt de verkoopbrochure downloaden via de button 'Brochure' bovenaan de pagina.

Zijn er plattegronden van de woningen?

Je kunt de oppervlaktes en andere kenmerken van de woningen bekijken op de bouwnummerpagina's op de website.

Wat is de indeling van de woning?

De plattegronden van de woningen zijn nu te bekijken op de bouwnummerpagina's. 

Is er al verkoopdocumentatie beschikbaar?

De verkoopdocumenten zijn nu beschikbaar. Je kunt ze per woning op de bouwnummerpagina's downloaden. 

Inschrijven

Hoe kan ik me inschrijven?

Zodra de voorinschrijving start kun je met je Mijn Van Wanrooij account alvast inschrijven voor de bouwnummers van je voorkeur en daarmee voorrang krijgen bij de toewijzing na de definitieve inschrijving. Zodra de definitieve inschrijving start kun je je inschrijving dan definitief maken met o.a. een financiële scan.

Hoe verloopt de toewijzing?

Zodra de definitieve inschrijving start kun je je online inschrijven voor de woningen/bouwnummers van je voorkeur. Na de inschrijftermijn worden alle inschrijvingen beoordeeld en de woningen toegewezen.

Wat is de procedure om in aanmerking te komen voor een woning?

Zodra de definitieve inschrijving start kun je je online inschrijven voor de woningen/bouwnummers van je voorkeur. Na de inschrijftermijn worden alle inschrijvingen beoordeeld en de woningen toegewezen. Indien je je ook aanmeldt bij de voorinschrijving en een financiële scan uploadt bij je definitieve inschrijving krijg je voorrang bij de toewijzing.

Is mijn inschrijving goed binnengekomen?

Het is belangrijk dat je in het inschrijfformulier bouwnummers selecteert en alle stappen doorloopt om de inschrijving te voltooien. Hier ontvang je vervolgens een bevestigingsmail van. Daarnaast kun je in je Mijn Van Wanrooij account tijdens de inschrijfperiode altijd je inschrijving bekijken, controleren en wijzigen. Alleen met een volledige inschrijving kunnen woningen aan je worden toegewezen.

Is de financiële scan correct geüpload?

Als je een PDF document geüpload hebt, dan kan je ervan uitgaan dat dit goed verwerkt is. Er staat bij de inschrijving dan ook een melding dat er al een financiële scan is geüpload. Door een nieuwe te uploaden, vervalt de oude financiële scan en wordt deze overschreven door de nieuwe PDF. Je kan bij 'Bekijk inschrijving' ook zien welke financieel document er geüpload is. Staat er bij 'Bekijk inschrijving' niks over een financiële scan? Dan is deze nog niet geüpload.

Ik heb geen financiering nodig, moet ik dan toch een financiële scan uploaden?

Indien je geen financiering nodig hebt kun je dit aangeven in het inschrijfformulier. Je hoeft dan geen financiële scan te uploaden.

Is een financiële scan verplicht?

Nee, een financiële scan is niet verplicht bij de definitieve inschrijving, maar het is wel aan te raden. Met de financiële scan geef je ons meer zekerheid en daarom geven we jou een streepje voor op andere inschrijvers zonder financiële scan bij de toewijzing van de woningen. Lees meer informatie over de financiële scan.

Waarom heb je een Mijn Van Wanrooij account nodig?

Met een persoonlijk Mijn Van Wanrooij account kun je je inschrijven voor de woningen in dit project. Je hoeft dan ook maar één keer je persoonlijke gegevens in te voeren en daarna kun je met je account zowel de voorinschrijving als de definitieve inschrijving doorlopen. Je hebt maar één Mijn Van Wanrooij account nodig voor alle Van Wanrooij projectsites.

Hoe maak je een Mijn Van Wanrooij account aan?

Zodra de (voor)inschrijving is gestart kun je een Mijn Van Wanrooij account aanmaken door je e-mailadres op te geven en een wachtwoord in te vullen.

Het lukt me niet om een Mijn Van Wanrooij account aan te maken. Kun je me helpen?

Je kunt een aantal zaken checken: 
- Gebruik je een geldig e-mailadres? Een e-mailadres moet een @-teken bevatten en slechts 1 punt achter de @
- Heb je een wachtwoord ingevuld?
- Indien je al een account hebt aangemaakt kun je direct inloggen met je e-mailadres en gekozen wachtwoord.

Ik heb al een Mijn Van Wanrooij account, maar ik kan niet inloggen. Wat gaat er mis?

Je kunt een aantal zaken checken: 
- Weet je zeker dat je met hetzelfde e-mailadres probeert in te loggen als waarmee je je account hebt aangemaakt?
- Gebruik je een geldig e-mailadres? Een e-mailadres moet een @-teken bevatten en slechts 1 punt achter de @
- Ben je het wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuwe aan.
- Staat je Caps Lock aan? Zet deze dan uit en probeer opnieuw in te loggen.

Hoe verwijder ik mijn Van Wanrooij account?

Indien je je account wilt verwijderen kun je dit in je account regelen. Let wel: als je je account verwijdert en je bent ingeschreven voor woningen in een project, dan verwijder je ook je inschrijving en maak je geen kans meer op de woningen.

Mijn partner en ik willen samen inschrijven. Moeten we dan beiden een account aanmaken?

Nee, als je samen inschrijft maak je op één e-mailadres een Mijn Van Wanrooij account aan als 'hoofdinschrijver'. In het inschrijfformulier is het daarna mogelijk om aan te geven dat je samen wilt inschrijven en dan kun je het e-mailadres van de partner opgeven. Het is dus niet de bedoeling dat je 2x inschrijft onder 2 e-mailadressen - deze dubbele inschrijvingen worden verwijderd.

Wat is een optie op een bouwnummer?

Na de inschrijftermijn worden de woningen toegewezen. Indien je een woning hebt toegewezen gekregen heb je voor een bepaalde periode een vrijblijvende optie op een woning/bouwnummer. Dan is de woning voor die periode exclusief gereserveerd voor jou. In die tijd kun je al je vragen stellen en beslissen of je de woning definitief wilt kopen.

Financiering

Wat betekent v.o.n./vrij op naam?

Het kopen van een woning 'vrij op naam' betekent dat de verkoper de kosten voor de overdracht van de woning voor zijn rekening neemt, deze bestaan uit de overdrachtsbelasting, de kadastrale kosten en de notariskosten voor de transportakte. Als koper hoef je deze kosten dus niet te betalen.

Hoe weet ik of ik de woning kan betalen?

Je kunt je vrijblijvend laten adviseren door een financieel adviseur. Zo weet je of de woning binnen je budget past en wat je maandlasten zullen zijn.

Wanneer start ik met betalen?

Zodra je naar de notaris gaat voor de leveringsakte en de bouw is nog niet gestart, betaal je de koopsom van de grond. Vanaf het moment dat de bouw is gestart betaal je de aanneemsom in termijnen. Je kunt betalen uit eigen middelen of de facturen van de aannemer doorsturen naar je hypotheekverstrekker. Als de leveringsakte bij de notaris is gepasseerd zal je hypotheekverstrekker de facturen betalen.

Kan ik de woning (deels) met eigen geld betalen?

Ja, dat is mogelijk. Geef dit zo snel mogelijk door aan de notaris, zodat hier rekening mee kan worden gehouden bij de afspraak voor het passeren van de aktes.

Moet ik nog rekening houden met extra kosten die ik moet betalen als ik een woning koop?

Ja, er zijn extra kosten verbonden aan het kopen van een nieuwbouwhuis. Denk bijvoorbeeld aan afsluitkosten van de hypotheek (voor advies en de notaris) en kosten voor het inrichten en afwerken van de woning.

Wat als ik mijn hypotheek niet rond krijg, zit ik dan aan de woning vast?

In de koop- en aannemingsovereenkomst is voor 2 maanden na ondertekening een ontbindende voorwaarde opgenomen voor het verkrijgen van een hypotheek. Mocht je onverhoopt de hypotheek niet rond kunnen krijgen, dan kun je de overeenkomst ontbinden. Als je een ontbinding aanvraagt dien je hierbij tenminste één afwijzing van een geldverstrekker aan te leveren. 

Zijn er mogelijkheden om dubbele lasten te voorkomen?

Het is niet of nauwelijks te voorkomen dat je een periode dubbele lasten hebt. Je nieuwbouwwoning moet (deels) nog worden gebouwd en je betaalt al een deel van de koopsom tijdens de bouw. Dubbele maandlasten zijn wel fiscaal aftrekbaar (tot maximaal 2 jaar). 

Kan ik mijn eigen notaris kiezen?

Je kunt voor de hypotheekakte een eigen notaris kiezen. Stem dit dan wel goed af met de projectnotaris. De leveringakte verloopt via de projectnotaris.

Kan ik een bezichtiging plannen?

Het nieuwbouwproject is op dit moment nog in voorbereiding. De woningen zijn nog niet gebouwd, dus het is niet mogelijk om te bezichtigen.

Kan ik al een optie nemen op een woning?

Het is niet mogelijk om vooraf een optie te nemen op een woning. Zodra de definitieve verkoop start kun je je online inschrijven voor de woningen/bouwnummers van je voorkeur. Na de inschrijftermijn worden alle inschrijvingen beoordeeld en de woningen toegewezen.

Kan ik op een reservelijst/wachtlijst geplaatst worden?

Als je je hebt ingeschreven voor een woning in het project en de woning wordt helaas niet aan je toegewezen, dan ben je automatisch reservekandidaat voor dat bouwnummer. Je ontvangt hierover bericht nadat de woningen worden toegewezen.

Wanneer start de bouw?

Zodra 70% van de woningen is verkocht en de omgevingsvergunning onherroepelijk is geworden, krijgt de aannemer de opdracht om te gaan bouwen.

Wanneer is de oplevering?

De oplevering zal plaatsvinden binnen de contractueel vastgelegde bouwtijd. Tijdens de bouw ontvang je regelmatig een nieuwsbrief met daarin opgenomen een prognose van de oplevering. De prognose wordt nauwkeuriger naarmate de bouw vordert.

Kan ik meer informatie ontvangen?

De informatie die op de site getoond wordt is de informatie die op dit moment beschikbaar is. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de projectnieuwsbrief (via: Volg project) en we houden je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen rondom het project. Je ontvangt een e-mailnieuwsbrief zodra er nieuws bekend is.

Kan ik een brochure ontvangen?

Je kunt de verkoopbrochure downloaden via de button 'Brochure' bovenaan de pagina.

Zijn er plattegronden van de woningen?

Je kunt de oppervlaktes en andere kenmerken van de woningen bekijken op de bouwnummerpagina's op de website.

Wat is de indeling van de woning?

De plattegronden van de woningen zijn nu te bekijken op de bouwnummerpagina's. 

Is er al verkoopdocumentatie beschikbaar?

De verkoopdocumenten zijn nu beschikbaar. Je kunt ze per woning op de bouwnummerpagina's downloaden. 

Hoe kan ik me inschrijven?

Zodra de voorinschrijving start kun je met je Mijn Van Wanrooij account alvast inschrijven voor de bouwnummers van je voorkeur en daarmee voorrang krijgen bij de toewijzing na de definitieve inschrijving. Zodra de definitieve inschrijving start kun je je inschrijving dan definitief maken met o.a. een financiële scan.

Hoe verloopt de toewijzing?

Zodra de definitieve inschrijving start kun je je online inschrijven voor de woningen/bouwnummers van je voorkeur. Na de inschrijftermijn worden alle inschrijvingen beoordeeld en de woningen toegewezen.

Wat is de procedure om in aanmerking te komen voor een woning?

Zodra de definitieve inschrijving start kun je je online inschrijven voor de woningen/bouwnummers van je voorkeur. Na de inschrijftermijn worden alle inschrijvingen beoordeeld en de woningen toegewezen. Indien je je ook aanmeldt bij de voorinschrijving en een financiële scan uploadt bij je definitieve inschrijving krijg je voorrang bij de toewijzing.

Is mijn inschrijving goed binnengekomen?

Het is belangrijk dat je in het inschrijfformulier bouwnummers selecteert en alle stappen doorloopt om de inschrijving te voltooien. Hier ontvang je vervolgens een bevestigingsmail van. Daarnaast kun je in je Mijn Van Wanrooij account tijdens de inschrijfperiode altijd je inschrijving bekijken, controleren en wijzigen. Alleen met een volledige inschrijving kunnen woningen aan je worden toegewezen.

Is de financiële scan correct geüpload?

Als je een PDF document geüpload hebt, dan kan je ervan uitgaan dat dit goed verwerkt is. Er staat bij de inschrijving dan ook een melding dat er al een financiële scan is geüpload. Door een nieuwe te uploaden, vervalt de oude financiële scan en wordt deze overschreven door de nieuwe PDF. Je kan bij 'Bekijk inschrijving' ook zien welke financieel document er geüpload is. Staat er bij 'Bekijk inschrijving' niks over een financiële scan? Dan is deze nog niet geüpload.

Ik heb geen financiering nodig, moet ik dan toch een financiële scan uploaden?

Indien je geen financiering nodig hebt kun je dit aangeven in het inschrijfformulier. Je hoeft dan geen financiële scan te uploaden.

Is een financiële scan verplicht?

Nee, een financiële scan is niet verplicht bij de definitieve inschrijving, maar het is wel aan te raden. Met de financiële scan geef je ons meer zekerheid en daarom geven we jou een streepje voor op andere inschrijvers zonder financiële scan bij de toewijzing van de woningen. Lees meer informatie over de financiële scan.

Waarom heb je een Mijn Van Wanrooij account nodig?

Met een persoonlijk Mijn Van Wanrooij account kun je je inschrijven voor de woningen in dit project. Je hoeft dan ook maar één keer je persoonlijke gegevens in te voeren en daarna kun je met je account zowel de voorinschrijving als de definitieve inschrijving doorlopen. Je hebt maar één Mijn Van Wanrooij account nodig voor alle Van Wanrooij projectsites.

Hoe maak je een Mijn Van Wanrooij account aan?

Zodra de (voor)inschrijving is gestart kun je een Mijn Van Wanrooij account aanmaken door je e-mailadres op te geven en een wachtwoord in te vullen.

Het lukt me niet om een Mijn Van Wanrooij account aan te maken. Kun je me helpen?

Je kunt een aantal zaken checken: 
- Gebruik je een geldig e-mailadres? Een e-mailadres moet een @-teken bevatten en slechts 1 punt achter de @
- Heb je een wachtwoord ingevuld?
- Indien je al een account hebt aangemaakt kun je direct inloggen met je e-mailadres en gekozen wachtwoord.

Ik heb al een Mijn Van Wanrooij account, maar ik kan niet inloggen. Wat gaat er mis?

Je kunt een aantal zaken checken: 
- Weet je zeker dat je met hetzelfde e-mailadres probeert in te loggen als waarmee je je account hebt aangemaakt?
- Gebruik je een geldig e-mailadres? Een e-mailadres moet een @-teken bevatten en slechts 1 punt achter de @
- Ben je het wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuwe aan.
- Staat je Caps Lock aan? Zet deze dan uit en probeer opnieuw in te loggen.

Hoe verwijder ik mijn Van Wanrooij account?

Indien je je account wilt verwijderen kun je dit in je account regelen. Let wel: als je je account verwijdert en je bent ingeschreven voor woningen in een project, dan verwijder je ook je inschrijving en maak je geen kans meer op de woningen.

Mijn partner en ik willen samen inschrijven. Moeten we dan beiden een account aanmaken?

Nee, als je samen inschrijft maak je op één e-mailadres een Mijn Van Wanrooij account aan als 'hoofdinschrijver'. In het inschrijfformulier is het daarna mogelijk om aan te geven dat je samen wilt inschrijven en dan kun je het e-mailadres van de partner opgeven. Het is dus niet de bedoeling dat je 2x inschrijft onder 2 e-mailadressen - deze dubbele inschrijvingen worden verwijderd.

Wat is een optie op een bouwnummer?

Na de inschrijftermijn worden de woningen toegewezen. Indien je een woning hebt toegewezen gekregen heb je voor een bepaalde periode een vrijblijvende optie op een woning/bouwnummer. Dan is de woning voor die periode exclusief gereserveerd voor jou. In die tijd kun je al je vragen stellen en beslissen of je de woning definitief wilt kopen.

Wat betekent v.o.n./vrij op naam?

Het kopen van een woning 'vrij op naam' betekent dat de verkoper de kosten voor de overdracht van de woning voor zijn rekening neemt, deze bestaan uit de overdrachtsbelasting, de kadastrale kosten en de notariskosten voor de transportakte. Als koper hoef je deze kosten dus niet te betalen.

Hoe weet ik of ik de woning kan betalen?

Je kunt je vrijblijvend laten adviseren door een financieel adviseur. Zo weet je of de woning binnen je budget past en wat je maandlasten zullen zijn.

Wanneer start ik met betalen?

Zodra je naar de notaris gaat voor de leveringsakte en de bouw is nog niet gestart, betaal je de koopsom van de grond. Vanaf het moment dat de bouw is gestart betaal je de aanneemsom in termijnen. Je kunt betalen uit eigen middelen of de facturen van de aannemer doorsturen naar je hypotheekverstrekker. Als de leveringsakte bij de notaris is gepasseerd zal je hypotheekverstrekker de facturen betalen.

Kan ik de woning (deels) met eigen geld betalen?

Ja, dat is mogelijk. Geef dit zo snel mogelijk door aan de notaris, zodat hier rekening mee kan worden gehouden bij de afspraak voor het passeren van de aktes.

Moet ik nog rekening houden met extra kosten die ik moet betalen als ik een woning koop?

Ja, er zijn extra kosten verbonden aan het kopen van een nieuwbouwhuis. Denk bijvoorbeeld aan afsluitkosten van de hypotheek (voor advies en de notaris) en kosten voor het inrichten en afwerken van de woning.

Wat als ik mijn hypotheek niet rond krijg, zit ik dan aan de woning vast?

In de koop- en aannemingsovereenkomst is voor 2 maanden na ondertekening een ontbindende voorwaarde opgenomen voor het verkrijgen van een hypotheek. Mocht je onverhoopt de hypotheek niet rond kunnen krijgen, dan kun je de overeenkomst ontbinden. Als je een ontbinding aanvraagt dien je hierbij tenminste één afwijzing van een geldverstrekker aan te leveren. 

Zijn er mogelijkheden om dubbele lasten te voorkomen?

Het is niet of nauwelijks te voorkomen dat je een periode dubbele lasten hebt. Je nieuwbouwwoning moet (deels) nog worden gebouwd en je betaalt al een deel van de koopsom tijdens de bouw. Dubbele maandlasten zijn wel fiscaal aftrekbaar (tot maximaal 2 jaar). 

Kan ik mijn eigen notaris kiezen?

Je kunt voor de hypotheekakte een eigen notaris kiezen. Stem dit dan wel goed af met de projectnotaris. De leveringakte verloopt via de projectnotaris.

Blijf altijd op de hoogte.

Blijf op de hoogte van (toekomstige) nieuwbouw in de regio.